Recent Posts

Tuesday, October 12, 2010

Spaghetti

Semalam tak tau nak makan ape...tengok stok masih ada spaghetti,Dari tengahari sampai ke malam kita anak beranak menghabiskan spaghetti ni....untuk sos saya main taruk je bahan yang ada kat umah...rasa pun main ikut tekak je lah....hihihi


Resepinya.

Bahan-bahan 

  • 300gm daging cincang
  • 1 ulas bawang besar *
  • 1 ulas bawang putih *
  • 1 biji tomato *
  • 1 kiub chicken stok
  • 1 biji cili merah *
  • 500gm pes tomato
  • Sedikit garam.
  • Minyak utk menumis

Cara-cara

  1. Potong dadu utk semua bahan yang bertanda *
  2. Kemudian panaskan minyak. Bila minyak dah panas tumiskan bawang yang telah dipotong dadu tadi.
  3. Bila bawang dah wangi masukkan pula cili merah yg dipotong dan kacau rata..5min kemudian masukkan pula tomato yg dipotong.. Masak hingga tomato hancur..
  4. Bila semua bahan dah sekata barulah masukkan daging cincang. Masak hingga separuh kering..
  5. Kemudian masukkan pes tomato,chicken stok,sedikit garam, dan sesuaikan rasa rase..
  6. Biarkan mendidih sambil2 tu kacau2 sikit.
  7. Lebih kurang 10min siap untuk dihidang dgn spaghetti..

No comments:

Post a Comment