Terima kasih pada anda yg sudi....

Wednesday, December 22, 2010

Mari kita buat pizza mudah.

Salam semua ...ini lah  hasil 'keras' tangan kita semalam.PIZZA MUDAH. Menggunakan bahan2 yang senang dapat dan perkakas -perkakas yang sedia ada kat dapur.....mudah kan....

Jom kita tengok ape benda bahan yang senang dapat dan perkakas -perkakas yang sedia ada kat dapur...


Buat doh pizza (resepi kat blog mat gebu)

BAHAN-BAHAN DOH PIZZA :-)
300 g tepung gandum
6 g instat yeast
20 g mentega
10 g gula halus
1 camca teh bread improver (optional)
1/4 camca teh garam
1 1/2 camca besar madu
170 ml air
Sedikit tepung untuk ditabur

Kalau tak de dulang cantik macam mat gebu (gambar kat atas) pakai je tudung periuk...(hihihihi)
macam ni...



 ok la kan....






bahan -bahan
sosej, jejari ketam,fish cake,cheses mozzarella...(terpulang pada citarasa masing -masing ye nak letak apa...







isi ayam yang telah ditumis...








semua bahan- bahan tadi dipotong nipis dan ditabur....








dah siap
nak resepi lebih step by step ,cantik n GEBU sila la ke.....sini

No comments:

Post a Comment

14 mei.... hari indah buat aku sebagai ibu.

Tarikh 14 mei setiap tahun datang dan berlalu silih berganti Aku bahagia .... Penuh dengan memori indah.... 3 puteri kesayangan pinjama...