Terima kasih pada anda yg sudi....

Sunday, April 17, 2011

Udang masak pedas




Menu tengahari semalam...kat umah aku ni yang tak alahan seafood aku gan bby je...anak- anak yang lain memandang saja tu ...kekadang sebab masalah ni aku kesian...masak sefood ni kekadang je lah....kita makan..anak-anak  memandang ,tak sampai hati betul kan...




Resepinya.
 1 kg udang
4 ulas bawang merah (dihiris)
3 ulas bawang putih (di hiris)
240 gm cili kisar
1 labu bawang besar
1/2 biji tomato (untuk hiasan)
garam da gula secukup rasa

cara -caranya
  •  Tumiskan bawang merah dan bawang putih hingga kekuningan
  • masukkan cili kisar dan biarkan hingga pecah minyak
  • masukkan udang
  • perasakan dengan garam dan gula.
hidangkan dengan nasi putih . selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

14 mei.... hari indah buat aku sebagai ibu.

Tarikh 14 mei setiap tahun datang dan berlalu silih berganti Aku bahagia .... Penuh dengan memori indah.... 3 puteri kesayangan pinjama...