Terima kasih pada anda yg sudi....

Sunday, February 5, 2012

Apam senyum....

 Assalamualaikum dan salam maulidulrasul semua pengunjung blogku....alkisah pagi ni....Dulu -dulu Nur selalu buat apam ni,namanye apam soda,tak de jadi senyum begini rupa....bila dah mengenali kak zu dok tengok dia punya apam soda dah bertukar jadi apam senyum dan macam- macam nama lagi boleh panggil dan pelbagai rasa boleh di buat.Berpandukan resepi apam kak zu ,akhirnye menjadi jugak ...resepi tak beza cuma kena kurangkan satu bahan......
Resepinye....

Bahan-bahan

230 gm gula castor
2 biji telur...suhu bilik
1 sudu teh ovellete
letak ape2 paste umtuk menghilangkan rase soda tuuu
1 tsp esen vanilla

250 gm tepung gandum
1 cawan aiskrim soda (air gas )...suhu bilik ( jangan penuh2 cawan tuu..kurangkan  sikit je )

care2

pukul telur,gula dan ovellet hingge kembang...masukkan esen vanilla.
pastu masukkan tepung berselang seli ngan aiskrimsoda.

bhgikan kepade beberape bhgian..letak warne dan paste yng disukai

kukus selame 7 hingge 10 mnit.




2 comments:

  1. hee, thanks ek. lama dh cri resepi ni. masa buat dulu, tak ada senyum pun.

    ReplyDelete
  2. Cari2 resepi mst jmp blog kak syg ni.. Hehe my sifu ni.. Tq kak gor everything.. Love u

    ReplyDelete

14 mei.... hari indah buat aku sebagai ibu.

Tarikh 14 mei setiap tahun datang dan berlalu silih berganti Aku bahagia .... Penuh dengan memori indah.... 3 puteri kesayangan pinjama...